המאמן אנטון קדיק מסביר לנו מהו חימום ואיך להתחמם נכון לקראת אימון קרוספיט:
החימום הוא  מעבר הדרגתי ממצב מנוחה למצב של פעילות מאומצת תוך העלאת טמפרטורת הגוף והשרירים.
בנוסף לכך הוא מסייע בהכנת המתאמן לאימון הקרוספיט  מבחינת תגובות עצביות, שריריות ומוכנות מנטלית.
לחימום יש כמה תפקידים עקריים:
1. עלייה בקצב שחרור האנרגיה בגוף
2. מוכנות רקמות החיבור לעמוד בעומסים ובהתארכות הנדרשת.
3. הכנה מנטלית למתאמן לקראת האימון
4.הזרמת דם לשרירים הפועלים.
5.עלייה בטפרטורת הגוף והרקמות.
סוגי החימום:
יש לזכור שסוג החימום ואורכו תלויים מאדם לאדם ותלויים באופן האימון.
ניתן לומר שככל שהאימון יהיה ארוך יותר ו\או עצים יותר ו\או בסביבה קרה יותר , כך משך החימום יהיה ארוך יותר
חימום לאימון קרוספיט קלאסי יארך כ 10-20 דקות וניתן לשלב בו חימום כללי וחימום ספציפי.
חימום כללי:
מתחיל מפעילות אירובית כגון: ריצה, חתירה, קפיצות על חבל, משחקי תנועה בזוגות או בקבוצה  בעצימות נמוכה יחסית.
לאחר מכן יש לבצע חימום מפרקים (joint mobility) כגון :
  צואר, עמוד שידרה, כתפיים ,אגן,  ברכיים, קרסוליים , מרפקים, שורש כף היד ,הנפות ידיים ורגליים למעלה ולמטה וכדומה.
אביזרי מוביליטי כגון גליל עיסוי  או מקל עיסוי,  וכדור לקרוס   ישדרגו את מוכנות הגוף לאימון  ויתרמו גם לשלב השחרור.
חימום ספציפי:
לכל ענף ספורט חימום ספציפי שונה.
בקרוספיט , לרוב , התרגילים שנבחרו באימון יתבצעו עם משקל מופחת ובמורכבות תנועתית הולכת ועולה ככל שמתחממים. במידה והאימון רצוף וללא מנוחות , כמו רוב אימוני הקרוספיט , כך גם החימום יהיה רצו וללא מנוחות , ולכן לפעמים החימום בקרוספיט מרגיש כמו אימון בפני עצמו.
כמובן שככל שרמת המתאמן  בקרוספיט גבוהה יותר,  ועליו להתמודד עם תנועות מורכבות יותר בעצימות גבוהה יותר , כך גם החימום הספציפי יימשך זמן רב יותר.
*הידעת?
מחקרים פסיכולוגיים מראים כי מחשבה על האימון והרצת התנועות בדמיון  לפני האימון, משפיעות לחיוב על מוכנות המתאמן לאימון .
1013260_709189282436113_1067686120_n
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *