Turkish Get-Up טורקיש גט אפ

Turkish Get-Up

טורקיש גט אפ (Turkish Get Up) הוא תרגיל בו חוצים מישורי תנועה בעבודה א-סימטרית במטרה לשפר שיווי משקל, לחזק את שרירי הליבה ואת השרירים המייצבים, וחשוב שנדע לבצע אותו נכון לאימונים שלנו, אז הנה כמה טיפים מהירים להימנעות מטעויות נפוצות!

לחלופין, צפו בסרטון הזה

  • איך מתחילים?

    תחילת התנועה תהיה עם יד ישרה, כתף אקטיבית והמבט לכיוון המשקולת. נרים את האגן עד פשיטת ירך מלאה ונעביר את הרגל הקדמית למכרע אחורי.
    שימו לב לא לנסות להעביר את הרגל לאחור ללא פשיטת ירך!
    העליה במכרע תיעשה תוך שמירה על כתף אקטיבית ויד ישרה והירידה תהיה מבוקרת באותה הדרך.

  • שימו לב!

    לא להשפיל מבט לריצפה, לשחרר ליבה ולרדת בצורה מהירה, הקפידו על מבט למשקולת, ליבה מוחזקת וירידה איטית ובשליטה.

  • ומה קורה בסוף התנועה?

    להחלפת יד בסוף התנועה חשוב שהמעבר יהיה חלק ומבוקר.

    ובסיום התנועה – אל תמהרו ותניחו את המשקולת הצידה בצורה לא מבוקרת.

    יש להטות את הגוף עם המשקולת, ולהניחה על הריצפה על מנת להימנע ממתיחה בשריר הכתף.

slow is smooth.. smooth is fast

כל הצלחה של מישהו באימון זה ההצלה של כולם בקרוספיט חיפה