בקרוספיט יש שני סוגים עיקריים של מתאמנים.

המתאמן שחי בסרט והמתאמן שאוהב את החיים.

המתאמן שחי בסרט הוא אותו מתאמן חסר מודעות עצמית, שרוצה לעשות את האימון RX בכל אימון ומוכן לסכן את החיים שלו ואת העבודה של המאמנים שלו לשם כך.

הוא ירמה בחזרות, יקצר טווחי תנועה, והכי גרוע- יקריב את הטכניקה לטובת המהירות.

למזלינו, אנחנו כמעט ולא נתקלים בכאלו מקרים בקרוספיט חיפה, אבל במידה ורק תחשבו בכיוון.. אנחנו נקרא את המחשבות שלכם.

דרך אגב, אחרי מספר אימונים בודדים, המתאמן החי בסרט יוכל להמשיך ולעשות קרוספיט רק בסרטים.. או במפגשי פיזיותרפיה.

הסוג השני הוא המתאמן שאוהב את החיים, ואנחנו אוהבים אותו.

גם הוא מאוד רוצה לבצע את האימון RX , אבל מבין שזה תהליך ארוך ושצריך ללמוד ליהנות מהדרך.

לכבודו התחלנו לחלק את האימונים ל3 רמות.

rx'd

מתאמן מנוסה, אשר מסוגל לבצע את האימון כפי שרשום, בזמן המוקצב לאימון.

הדבר דורש מיומנות גבוהה תוך עבודה בקצב מהיר לאורך זמן.

אנו מתכננים את האימונים לפי הרמה הגבוהה ביותר במועדון, גם אם יש רק אחד או שניים שמסוגלים לבצע אותו, ובונים מדרג לשאר המתאמנים.

המוטו שלנו הוא פשוט:

plan for the best, scale for the rest

intermediate

המתאמן הממוצע.

אם אתם כאן, אתם עם הרוב, והסקלה היא רחבה מאוד.

אך התפיסה צריכה להיות אחידה.

המתאמן הממוצע כבר שולט ברמה טובה בטכניקה של רוב התנועות בקרוספיט, אך עדיין לומד להכיר את הגוף שלו מבחינת היכולת לשלוט בטכניקה טובה כשהדופק עולה לאורך זמן.

מהסיבה הנ"ל על המתאמן לבחור משקל קל יותר או תנועה פשוטה יותר , להציב לעצמו יעד תוצאה לאימון ולבדוק את יכולותיו.

כמה זמן לוקח לי לבצע סיבוב?

האם אני מצליח לשמור על קצב או שהקצב יורד משמעותית?

וכשהגיע זמן לעלות מדרגה- למשל, לבצע בפעם הראשונה מאסל אפ באימון, דאבל אנדרס או משקל חדש, לקחת בחשבון שהאימון יהיה בהספק נמוך יותר אך נרוויח מיומנות חדשה.

מתאמן שאוהב את החיים מסיים אימון בהרגשה טובה ואנרגיות להמשיך את היום, ולא שתחושה שהדרך היחידה לצאת מהבוקס היא בניידת טיפול נמרץ.

begginer:

ההגדרה של מתאמן מתחיל לא תלויה בוותק במועדון, אלא ביכולת המתאמן להתקדם באימונים.

בשנה הראשונה בקרוספיט אנו לומדים להכיר את הגוף שלנו במגוון תנועות ותחת עצימויות משתנות.

ככל שהמתאמן המתחיל ישכיל להקפיד על תנועות נכונות ורק אחרי ששולט בטכניקה בצורה מושלמת , להגביר מהירות ולהעלות עצימות, כך יווצר בסיס טוב יותר להתקדמות.

אז אחרי כל ההקדמה.. באיזו רמה אתם הולכים לעשות היום את האימון?

 

 

 

 

 

 

 

gymnastic skills:

handstand walk

wod:

rx'd

5rft

power clean 60\40 kg, 9 reps

box jump 60\50 cm, 15 reps

push up, 21 reps

time cap:15 min

intermediate:

15min amrap

power clean 40\25 kg, 9 reps

box jump 60\50 cm, 12 reps

push up, 15 reps

begginer:

15min amrap

deadlift, 5 reps

box jump, 10 reps

push up, scaled if needed, 15 reps

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *