ויזואליזציה וקרוספיט

ליהי ארד, המאמנת שלנו בחיפה ובקריות  כותבת לנו כיצד לשפר את ביצועינו  בקרוספיט בעזרת הדמיון

crossfit haifa lihi

ויזואליזציה היא כלי פשוט להצלחה בהשגים אתלטיים.

התודעה שלנו היא אחד הגורמים שפחות נלקחים בחשבון בדרך להצלחה או לכישלון. אנחנו חושבים יותר על איזו תוכנית הרמת משקולות עלינו לבצע, מה לעשות בימי המנוחה שלנו ועל מה עלינו לאכול, מאשר על כיצד להשתמש בכלי הכי חזק בארסנל שלנו.

בקרוספיט אנו עוסקים לעיתים תכופות בנושאים כמו שיאים אישיים ומאמץ מירבי.

התודעה שלנו פחות אוהבת לעסוק בהם.

התודעה מעדיפה דברים קבועים, תבניות מסודרות ומאורגנות. המקומות היותר "אפלים" אליהם עלינו להגיע על מנת לקבוע שיא אישי חדש פחות אהודים על התודעה. התודעה מעדיפה תבניות חוזרות ונשנות, היא לא אוהבת לחצות קווים אדומים ולנסות להתפרץ אל עבר תחומים חדשים ולא מוכרים.

אם נישאר בתודעתנו עם התבניות המוכרות, החוזרות והנשנות נגיע למצב של דריכה במקום וההתקדמות שלנו בביצועים באימונים או בדריפה אחרי הקוביות בבטן תעצר.

אז מצאתם לכם מועדון קרוספיט מצויין להתאמן בו, יש לכם מאמן קרוספיט מעולה, הטכניקה שלכם משתפרת, אתם יותר מהירים באימונים, המשקלים שאתם מרימים נעשים כבדים יותר – אתם הולכים ומתקדמים, עכשיו, בזמן נתון. ואז, מגיע רגע שבו אתם מבקשים מעצמכם לדחוף קצת יותר חזק ופתאום, ההתקדמות נעצרת.

אתם עלולים להיתקע, אפילו אם אתם עושים את כל הדברים הנכונים מבחינת החימום , התזונה, התאוששות השריר ונטילת תוספי תזונה, מגיע רגע בו אתם כושלים עם תרגיל מסויים במשקל מסויים אליו הגעתם שאותו אינכם מצליכים לעבור וזה קורה לכם שבוע אחרי שבוע.

אתם עשויים להתחיל לחשוב על אימוני קרוספיט בתדירות יותר גבוה, או על לקחת אימונים אישיים על מנת לשפר את הטכניקה. אתם לא חושבים על זה שאולי, זו רק התודעה, המוח שלכם, שגורם לכל הבלאגן ומעכב אתכם.

 

אבל זה כנראה מה שקורה לכם:

 

 

ב 1984 הבינו הרוסים שאתלטים אשר שיחזרו בראשם את ההתנסויות הספורטיביות שלהם חווה השפעה חיובית על ביצועיהם. מאז הנושא נחקר ונלמד בהרחבה. ב 1990 מחקר הראה שרק 5 דקות של ויזואליזציה מנטלית לפני אימון לעומת חמש דקות של תרגול בסיסי הפיקו הבדל משמעותי בביצוע הכללי. המחקר הראה כי השיפור הדרמטי בביצוע לא השפיע רק על אתלטים מקצועיים אלא גם על מתאמנים מתחילים.

רק חמש דקות:

מחקר אחר הראה שרק תרגול של חזרה מנטלית על התנועות עוררה תגובה של מערכת העצבים האוטונומית, שבתגובה לכך שיפרה ביצועים אתלטיים. מסתבר שהמעשה הפשוט של לדמיין את התנועה לא משנה אם זו הנפה אולימפית, תרגיל מעולם הג'ימנסטיקה או כל תרגיל אחר שאנו מבצעים באימוני קרוספיט, עוזר לנו לבנות בראש סוג של תרשים שישפיע לטובה על ביצוע התנועה.

 

 

 

מחקר אחר הראה שקבוצת אנשים שלקחו חלק בתוכנית וירטואלית של הרמת משקולות שיפרו את כח השריר שלהם ב 13.5%.

13.5% ! רק מחשיבה פשוטה על הרמת משקולות, זה כמעט חצי ממה שהשיגה הקבוצה שבאמת הרימה משקולות (אצלם נצפתה עליה בשיעור של כ 30% מכח השריר)

אז למה זה באמת עובד ואיך זה שנדמיין את ההצלחה שלנו יביא לשיפור התוצאות שלנו?

זה עובד כי כשאנו מדמיינים את עצמנו מתרגלים, אנו מדמיינים שאנו עושים זאת בצורה מושלמת.

אנו מדמיינים את עצמנו תוך כדי אימון קרוספיט, מרימים משקל שהוא שיא אישי חדש מהרצפה, מדמיינים את עצמנו על הטבעות לאחר שביצענו עליית כח מושלמת, או מדמיינים את עצמנו בתנוחת ריצה מושלמת, וכשאנו רואים את עצמנו עושים את כל הדברים המדהימים האלו המוח שלנו יוצר תבנית עצבית, כזו שהשרירים שלנו יעקבו אחריה בפעם הבא שנבצע את התרגיל עליו חשבנו.

החלק הכי טוב הוא שויזואליזציה של הצלחה היא לא קשה במיוחד או דורשת זמן רב. באמת. 5 דקות ביום זה כל מה שדרוש מאיתנו. לא יותר.

אין דרך נכונה או לא נכונה כדי לתרגל ויזואליזציה, אתם יכולים לעשות את זה במועדון הקרוספיט שלכם לפני אימון או בבית, באיזור הומה או בשקט מוחלט. אתם אפילו לא צרכים להקדיש לזה את כל 5 הדקות. תקדישו לזה כמה זמן שיש לכם.

בזמן שיש לכם חזרו ודמיינו את התנועות, תחשבו על המוט בסוף התנועה כשהוא מתקרב אל הכתפיים והחזה שלכם, נסו לדמיין את המיקום, ואת הרעש של רקיעת הרגליים שלכם בקלין וג'רק, את הרעש המשקולת שנופלת חזרה אל הקרקע לאחר שסיימתם בהצלחה את התרגיל. תציבו לעצמכם מטרה מאוד ממוקדת, תדמיינו שהשגתם את המטרה, דמיינו את עצמכם עושים זאת. נסו לראות את כל הפרטים הקטנים ונסו לחוש זאת עם כל החושים שלכם. תדמיינו את המאמן שלכם צועק עליכם, תרגישו את הזיעה נוטפת על המצח, תריחו את הפרקט, תדמיינו את הפלטות על המוט, תטעמו את הניצחון.

כמו שמוחמד עלי עשה לפני כל פעם ופעם שנכנס לזירת האגרוף אמרו לעצמכם שוב ושוב, "אני הגדול מכולם"

דמיינו את ההצלחה שלכם. תצליחו עוד הרבה לפני שבכלל נגעתם במוט.

תנו למוח שלכם לעשות את העבודה עבורכם.

dreams crossfit haifa

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *