Detrain Syndrome

כולנו מכירים את התחושה.

במשך שנים השקענו והתמדנו, הגענו לתוצאות שלא דמיינו וקיבלנו מחמאות מכל הכיוונים.

פתאום זה הגיע.

 הלחץ במבחנים, קידום בעבודה, הרחבת המשפחה,  חופשה ארוכה בחו"ל או סתם ירידה במוטיבציה שגרמה לנו להפסיק להתאמן בקרוספיט למספר שבועות..

למרות ההפסקה, אזרנו אומץ, הגענו לאימון והאגו שלנו (ביחד עם המערכת הפיזיולוגית) חטף בוקס בבטן.. כל מה שבנינו נעלם

האם זה נכון או שזו רק תחושה? ואם הכושר שבנינו נעלם, תוך כמה זמן מרגע שהפסקנו נצליח להחזירו?

התשובה לכך תלויה במספר גורמים: גיל, משך ותדירות הפעילות הספורטיבית לפני ההפסקה, רמת הכושר הנוכחית, סוג או ענף ספורט, חובבני או מקצועני.

     כאשר מפסיקים להתאמן, מתרחשים שינויים פיזיולוגים רבים.

* אתם מתחילים לאבד את רמת סיבולת הלב ריאה (אירובי),

* יכולת הלב לשאוב דם ביעילות רבה יותר יורדת

 * יש ירידה ביכולת השרירים לעבד חמצן

* יש ירידה ביכולת הגוף להשתמש בפחמימות כדלק זמין לשרירים.

בנוסף, אם מפסיקים לעשות תרגילי כוח  נחווה גם:

* דלדול בסיבי השריר (אובדן מסת שריר)

* ירידה עצבית של קואורדינציה בין ותוך שרירית.

כמה זה במספרים אתם שואלים?

אז ככה:

*   שבועיים של חוסר פעילות גופנית מוביל לירידה משמעותית בכושר אירובי.

* חודשיים עד שמונה חודשים  של חוסר פעילות גופנית עלולים להוביל לאובדן של כמעט כל רווחי כושר שעשיתם עד ההפסקה

צוות המאמנים של קרוספיט חיפה הכין עבורכם מספר המלצות:

   *  כדי לשמור על הכושר מומלץ להתאמן בין 3 עד 5 פעמים בשבוע במשך 60 דקות.

 *הימנעו מהפסקות ארוכות מהאימונים ככל שניתן.   חבל לאבד את כל התוצאות שהשגתם  בעבודה קשה לאורך תקופה ארוכה.

* גם בתקופות לחוצות בחיים, בצעו אימון  של 10-20 דקות בבית. זה יעזור לכם לשמור על בסיס עד שתחזרו לפעילות מלאה.

* במידה וחזרתם אחרי תקופה ארוכה של חוסר פעילות:

  1. התייעצו עם המאמן לקבלת הנחיות לחזרה בטוחה.
  2. גם אם הייתם מוותיקי מועדון הכושר שלכם, התנהגו כאחרון המתחילים. בטיחות לפני הכל. אל תתנו לאגו ולמוטיבציה הגבוהה כרגע להוביל אתכם.
  3. תבנו מחדש את הבסיס שהיה לכם מבחינת כוח, סיבולת וגמישות לפני שתחזרו לבצע תנועות מורכבות.

בהצלחה!

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *