הסתגלות שרירית לאימוני כוח

קואורדינאציה בין שרירית היא היכולת של מערכת העצבים לחבר את כל השרירים והמפרקים יחד כדי לייצר תנועה יעילה יותר.

עם הזמן מערכת העצבים לומדת לגייס כמה שפחות יחידות מוטוריות וכתוצאה מכך נדרשת פחות אנרגיה וריכוז לאותה תבנית תנועה.

המשמעות היא שיש יותר יחידות מוטוריות פנויות לגיוס לצורך תבנית תנועה מאתגרת יותר או לחלופין, הרמת משקל מאתגר יותר.

מכאן אנו לומדים שפיתוח קאורדינציה בין שרירית הוא המפתח להתחזקות לצורך

הרמת משא כבד יותר או ביצוע תנועות מאתגרות יותר.

מיומנות בתנועה לפני שדרוג או העמסה היא המפתח להצלחה.

כמה זמן לוקח לשרירים להסתגל לפני העמסה נוספת או שדרוג תנועה?

כבר בתחילת תהליך האימון מערכת העצבים מתחילה לשדרג את עצמה.

בגלל זה מתאמנים חדשים רואים שיפור מהיר בשבועות הראשונות למרות שאין שינוי במסת השריר.

אם יש ירידה\עלייה בהתמדה באימונים, האם כמות השרירים המגוייסים יורדת\ עולה בהתאם?

"use it or lose it"

זה העיקרון המנחה שלנו.

כמובן שעם ירידה בהתמדה תהיה גם ירידה בתפקוד היעיל של קואורדינציה בין השרירית

ונחזור לנקודת ההתחלה.

אם כן, תוך כמה זמן מאבדים כוח\ כמה אחוז מאבדים?

בניגוד למסת השריר שכבר אחרי שבועיים של חסר פעילות תהיה ירידה של

קרוב ל 10 אחוז בכוח, קואורדינציה בין שרירית מחזיקה יותר מעמד ויכולה להישמר לאורך תקופה ארוכה יותר אבל עדיין ככל שהזמן חולף היא מאבדת את היעילות שלה.

האם אתה יכול לתת המלצות ספציפיות יותר או דוגמאות מהאימונים להתקדמות נכונה?

כדאי תמיד בתחילת הדרך להתחיל לעבוד עם משקלים קלים בין %50%-60 אחוז מאמץ  בחודשים הראשונים על מנת  לתת למערכת עצבים ללמוד את תבנית התנועה ואת הטכניקה.

כבר אחרי מספר שבועות הגוף יגייס פחות יחידות מוטוריות  למשקל איתו התחלתם בתחילת הדרך ויהיו יותר יחידות מוטוריות פנויות למשקלים כבדים יותר .

כך אפשר להוסיף עוד רמת קושי.

 

 

לסיכום:

התמידו באימונים- מעל הכל!

אי התמדה תחזיר אתכם בכל פעם לנקודת התחלה.

התקדמו בקצב איטי ומושכל. הקפידו לבצע תנועות בטכניקה מושלמת תחת עומס מסויים עד שתרגישו שהגוף "מתרגל" לאותו עומס ורק אז תשקלו להעלות לעומס הבא או לתנועה מאתגרת יותר.

בברכת slow is smooth.. smooth is fast

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *