רן קוריס מקרוספיט חיפה מתאמן ותיק עם קבלות

שיטת האימון קרוספיט מתבססת הרבה על בניית מסת שריר. יותר שרירים הופכים אותנו לחזקים יותר, לבעלי יכולת גופנית טובה יותר ולחטובים יותר. קרוספיט דוגלת בלמקסם את התוצאות של בניית השריר דרך אימון קרוספיט בעצימות גבוהה. בנושא בניית שרירים יש דרך נכונה לעבוד ויש דרך לא נכונה לעבוד.

הדרך הנכונה לעבוד היא שבמהלך ביצוע אימון קרוספיט עובדים בלי לחץ, עובדים בטכניקה נכונה, בצורה נבונה מבחינת המשקל והחזרות ולאחר האימון אוכלים ומתנהגים נכון בכדי להתאושש. עבודה נכונה זה הדבר המשותף לכל מתאמן מוצלח של שיטת האימון קרוספיט, ובכלל גם לחיים. אך כמו שיש דרך לעבוד נכון יש גם דרך לבנות מסת שריר בצורה לא נכונה. יש מגוון טעויות שכיחות שעושים במהלך תכנית אימוני קרוספיט לבניית שריר. טעויות שחשוב להימנע מהם. אנו נצביע על 7 החטאים של בניית מסת שריר:

  1. עבודה לא נכונה במהלך אימון קרוספיט – טכניקה היא עניין חשוב בכל תכנית אימונים, ובמיוחד בכל אימון קרוספיט. שאתם עובדים בטכניקה לקויה אתם עושים גם לא ממקסמים את העבודה שלכם, אימון קרוספיט פועל למקסם בזמן קצר יותר את העבודה על השריר, וגם פוגעים בהתקדמות התקינה של השריר, מה שיכול לעקב את בניית מסת השריר. לכן, חשוב להבין ולעבוד על הטכניקה עם מאמן קרוספיט.
  2. לשפוט את עצמך על סמך השאר – הרבה מתאמנים לא מבינים זאת אך ההתקדמות של בניית שריר צריכה להיות אינדיבידואלית. כלומר, ההתקדמות שאתה צריך לבצע היא בהשוואה למצב השריר שלך ולא של אחרים. אימון קרוספיט מתאמנים כמה אנשים יחד והחטא שהרבה עושים זה, שהם משווים את עצמם לאחרים. זאת טעות, כי זה לא משנה כמה משקל המתאמן השני מרים או כמה חזרות הוא מצליח. מה שמשנה זה שאתה מרים יותר ובכללי חזק יותר ממה שהיית אתמול.
  3. לרצות תוצאות מהר – בניית שריר והשגת מראה "גוף גדול" לוקח זמן לבנות ואין קיצורי דרך (אלא אם אתה לוקח סטרואידים). אז צריך סבלנות ולקחת את הזמן. החטא הגדול ביותר שמתאמנים של קרוספיט עושים זה שהם מייצרים לעצמם ציפיות מטורפות שתוך כמה חודשים ספורים הם יקבלו גוף של גיבור קומיקס, אבל להשיג גוף כזה צריך לעבוד זמן ארוך יותר בהרבה. אל תפתחו מטרות לא הגיוניות, הדבר היחידי שיצא מזה שתרצו תוצאות מהר יהיה שאתם תוותרו מהר.
  4. להיות עצלן – די ברור שבניית שריר הולך לקחת הרבה עבודה. להיות עצלן במהלך תכנית אימונים של קרוספיט לא תעזור לך להגיע למטרה שלך. קרוספיט היא שיטת אימון של עצימות גבוהה, זה אומר שנותנים הכול לזמן קצר. האם אתה עצלן בסטים שלך, אם אתה משאיר הרבה אנרגיה מיותרת באימון, התוצאות לא יגיעו מהר, אם בכלל.
  5. להיות אובססיבי – החטא ההפוך מחטא מספר 4. להתרכז רק בבניית שריר זאת גם טעות. חשוב לעבוד על מספר אספקטים של הגוף ולא רק על להעלות מסת שריר. חשוב לעבוד על הכוח סיבולת לב-ריאה, לצמצם אחוזי שומן, לשפר טכניקה ולעבוד על יכולות אתלטיות. זה לא בריא רק להתרכז באספקט ספציפי של בניית שריר, זה צריך להיות חלק ממערך שלם של תכנית אימוני קרוספיט.
  6. לתת לאגו להוביל – הרבה מתאמנים שומעים ש"צריך להגיע לאימון בלי אגו", אך לא תמיד כולם עושים זאת. מתאמן שעובד נכון לא מנסה להרים יותר ממה שהוא צריך בכדי לשפר את השריר ולא עושה יותר מדי חזרות רק בכדי להרגיש טוב שהוא הצליח. חשוב לשמור על תכנית האימונים ולא לתת לאגו להוביל אותנו לעבודה לא נכונה.
  7. להתאמן יותר מדי – גם אימון קרוספיט צריך להתבצע במתינות מסוימת. הרצועות , המפרקים, מערכת העצבים, המערכת ההורמונלית, והשרירים צריכים זמן להתאושש ולכן להתאמן יותר מדי יכול דווקא לפגוע בבניית השריר. הקו המנחה הכללי הוא לתת לשרירים מנוחה של 24-48 שעות לפני שמבצעים עוד אימון קרוספיט.

חשוב לעבוד נכון וחכם בביצוע בניית שריר לאורך זמן דרך אימון קרוספיט. אל תבצעו את החטאים הללו ותהיו בדרך הנכונה להשגת המראה שאתם רוצים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *