ד"ר ראנה רוכבת על אחיה כל הדרך לניצחון

המאמן רועי שיק מסביר : מהם עשרת מרכיבי הכושר הגופני על פי קרוספיט

בפעם שעברה דנו בנוסחה של קרוספיט לשיפור הכושר הגופני הכללי,

" אימונים מגוונים, שנעשים בעצימות גבוהה, בעזרת תנועות פונקציונאליות".

אחרי שהבנו כיצד אנו משפרים את כושרנו הגופני, ננסה להבין מה בעצם מרכיב את המושג הזה, "כושר גופני".

בקרוספיט מגדירים עשרה מרכיבים שונים לכושר, ככל שרמתך בכל אחד מעשרת המרכיבים השונים גבוהה יותר, כך גם כושרך הגופני בהכרח גבוה יותר, בקרוספיט אנו שואפים לשיפור מתמיד בכל אחד ממרכיבים אלה.

 

עשרת מרכיבי הכושר הגופני:

 

  1. סבולת לב ריאה (Cardiovascular / respiratory endurance) – היכולת של מערכות הגוף השונות לאסוף, לעבד ולשנע חמצן לרקמות השונות.
  2. נצילות אנרגיה (Stamina) – היכולת של מערכות הגוף השונות לעבד, לשנע, לאחסן ולהשתמש באנרגיה.

3.כוח (Strength) – היכולת של יחידת שריר או שילוב של שרירים לגבור על התנגדויות וכוחות חיצוניים.

  1. גמישות (Flexibility) – היכולת למקסם את טווח התנועה במפרק נתון.

השיפור בכל אחד מארבעת המרכיבים הנ"ל נגרם על ידי אימון, כלומר פעילות אשר יוצרת שינוי מדיד ברקמות הגוף השונות.

  1. כוח מתפרץ (Power) – היכולת של יחידת שריר או שילוב של שרירים להפעיל כמות מרבית של עוצמה בתנועה פתאומית אחת.
  2. מהירות (Speed) – היכולת לצמצם את זמן התגובה בפעולה מחזורית. (לדוגמא: פרק הזמן בין הצעדים בזמן ריצה)
  3. קואורדינציה (Coordination) – היכולת לשלב מספר דפוסי תנועה מוגדרים, לכדי תנועה אחת מוגדרת.
  4. זריזות (Agility) – היכולת לשנות את מצב הגוף במרחב במהירות ובדייקנות.
  5. שיווי משקל (Balance) – יכולת הגוף לאזן את עצמו בתנועה או מנוחה.
  6. דיוק (Accuracy) – היכולת לשלוט בתנועה בכיוון מסוים או בעצימות מסוימת.

השיפור ב: בקואורדינציה, זריזות, שיווי משקל ודיוק נוצר כתוצאה מתרגול, כלומר פעילות אשר יוצרת שינויים במערכת העצבית. על מנת לשפר את הכוח המתפרץ והמהירות יש לשלב הן אימונים והן תרגול, כלומר פעילות אשר יוצרת במקביל שינויים ברקמות הגוף השונות והן במערכת העצבית.

לסיכום, תמשיכו להתאמן איתנו בקרוספיט חיפה  בין 3-5 פעמים בשבוע, תקפידו על גיוון באימונים ובתנועות ותוודאו שאתם לא מזניחים אף אחד מעשרת מרכיבי הכושר הגופני.

והכי חשוב, ליהנות ולשמור על עצמכם

imagesLBD3QH53

.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *