שריפת שומנים באמצעות אימוני קרוספיט

בשיטת אימון פונקציונאלי, המוכרת גם כשיטת קרוספיט, האימונים הם מגוונים, אינטנסיביים ושואפים לפעול על מספר רב של גורמים. עבודה אינטנסיבית על מספר גורמים במקביל הנה אחד היתרונות שיש לצורת אימון פונקציונאלי על חדר כושר למשל.
אצלנו במועדון קרוספיט חיפה שואפים להתאמן על שלושת מערכות האנרגיה: המערכת האירובית, המערכת האנאירובית והמערכת הפוספטית, אולם מרבית האימונים הם אימונים אנאירוביים עצימים כמקובל בשיטת האימון קרוספיט.
הדעה הרווחת בקרב מתאמנים רבים עד היום הייתה כי הדרך היחידה לשרוף שומן עוברת בתרגול אירובי. אולם בשנים האחרונות המיתוס הזה הולך ומתפוגג. מחקרים רבים ושונים ממוסדות רבי השפעה, בראשם הACSM , הוכיחו כי אף על פי שהתרגול האנאירובי, אשר מופעל רבות בשיטת קרוספיט, אינו משתמש בשומן באופן ישיר, הוא עדיין יוצר השפעה רבה על תהליך שריפת השומן בצורה עקיפה.

כאשר עוצמת התרגול האנאירובי גבוהה מאוד, היא גורמת לגוף לייצר הורמונים אנאבולים, ביניהם הורמון גדילה. הורמון מיוחד ורב עוצמה זה מבצע פעולות חשובות בגוף. אחת מהפעולות הללו היא תיקון הנזקים הזעירים שנגרמים לרקמת השרירים בזמן תרגול האנאירובי. יש צורך באנרגיה רבה כדי לתקן את הנזקים, ואנרגיה זו מגיעה מהשומן המאוחסן בגוף. משמעות הדבר היא, שכאשר מבצעים אימון פונקציונאלי ההורמון הנוצר מבלוטת יותרת המוח הוא בעצם השינוי ההורמונאלי המכריע לשריפת שומנים. כלומר, כאשר מבצעים קרוספיט שורפים שומנים.
מספר מחקרים, כולל מחקר מפורסם של דניאל רודמן ועמיתיו בקולג` לרפואה של ויסקונסין במילווקי, הראו כי להזרקת הורמוני גדילה יש לעתים השפעה דומה לזו של שיקוי נעורים, גם לגבי בני יותר מ-65. במחקר של רודמן, אנשים מבוגרים שטופלו בהורמוני גדילה במשך שישה חודשים הפחיתו ממשקל השומן בגופם וזכו למסת גוף רזה יחסית. למעשה, ציינו החוקרים, כי במובנים של הרכב הגוף, אנשים אלה היו כביכול צעירים ב – 15 שנה.
מחקר אחר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו מקסיקו ב – 1988 בדק מרימי משקולות מקצועיים. מחצית ממרימי המשקולות טופלו בזריקת הורמון גדילה במהלך אימון של שישה שבועות בעוד המחצית האחרת קיבלה זריקת דמה. בתום פרק זמן זה, אלה שקיבלו הורמון גדילה איבדו פי 4 כמות של שומן גוף וזכו בפי 4 מסת גוף רזה מאשר אלה שקיבלו זריקות דמה.
תוצאות המחקרים הללו מדגישות את העוצמה והחשיבות הרבה של הורמון הגדילה בשריפת שומן. אולם, חשוב להדגיש, שהזרקת הורמון היא דרך מסוכנת ומסובכת להפחתת משקל לבניית שרירים. מלבד זאת, הזרקת הורמון רב עוצמה זה יכולה לגרום להשפעות שליליות חזקות, כולל הפסקת השחרור הטבעי של ההורמון בגוף ועלייה בסיכון לפתח סוכרת.

למרבה המזל, אין צורך להזריק הורמון גדילה כדי לשרוף שומן ולבנות שרירים.

מה שצריך בכדי לשרוף שומנים ביעילות זה תרגול אנאירובי שהוא אחד ממרכיבי קרוספיט. באימון קרוספיט, אימון פונקציונאלי, אתם מתחילים את העבודה האנאירובית כבר ברמה של 90% מקצב הלב המרבי שלכם. נכון, זו בהחלט עבודה קשה ומאתגרת, וכידוע במועדון קרוספיט חיפה לא עושים לכם חיים קלים, אך כך גם התוצאות ממהרות להגיע.
לסיכום, שאתם מבצעים אימון קרוספיט אתם נהנים משילוב של שלושת הענפים: הרמת משקולות, התעמלות קרקע ואתלטיקה קלה. דרך אימון פונקציונאלי זה אתם עובדים על מספר רב של גורמים ובאותו זמן מתבצע שחרור של הורמון הגדילה שמשפיע ישירות על שריפת השומנים של הגוף שלכם. כמובן ששריפת שומנים אינה תלויה באימון פונקציונאלי לבדו, היא תלויה גם בגורמים נוספים כגון איכות השינה ואיכות התזונה. במועדון קרוספיט חיפה מקפידים ליישם את כלל המרכיבים בהדרכה נכונה על מנת לתת מענה כולל להשגת תוצאות מיטביות.

בכדי להגיע לרמת שריפת שומנים אפקטיבית באימון אנאירובי מומלץ להתאמן בשיטת קרוספיט וכמובן שיש להקפיד להתאמן אך ורק במועדון קרוספיט מורשה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *