משה מצליח מאסל אפ סטריקט בטבעות בקרוספיט חיפה

בין אם אתם חולמים על זכייה בתחרות פיתוח גוף או סתם רוצים להתחזק, עבודה עם משקולות היא אחת הדרכים היעילות ביותר כדי להוסיף שריר. הבחירה שלכם להגדלת מסת שריר חייב להיות אימון כלשהו עם משקולות. היום יש למתאמנים אפשרות לבחור בין אימון בחדר כושר לבין שיטת אימון פונקציונאלית כמו קרוספיט. הרבה מתאמנים חדשים מתלבטים האם להישאר ולעשות אימון בחדר כושר או ללכת על שיטת אימון כמו קרוספיט?

אימון קרוספיט משתמש הרבה במשקולות אך הוא אימון כולל הרבה יותר

קרוספיט היא שיטת אימוני כוח ואינטנסיביות גבוהה שהיא הכלאה בין תרגילים פונקציונליים, תרגילי סיבולת לב-ריאה ואימוני התנגדות. אימון קרוספיט יכלול מספר של תרגילים כוללים כגון: ריצה, סקוואטס, שכיבות סמיכות, כפיפות בטן וגם הרמת משקולות. האימונים מיועדים לעזור למשתתפים לצבור מסת שריר, להפחית שומן גוף, להגדיל את הסיבולת ובכללי לפתח את יכולות הגוף.

לעומת אימון בחדר כושר, אימון קרוספיט הוא אימון מגוון יותר. בשיעורי קרוספיט אתה לעולם לא תהיה משועמם כי כל יום האימון משתנה. בנוסף ,לא צריך לתכנן או לשנות את האימונים שלך, כי המאמנים של קרוספיט דואגים לזה בשבילך.

אימון קרוספיט מתבצע בקבוצה, בכל כיתה יש עד 16 משתתפים בהתאם לשעה ביום. וזה יתרון כי מחקרים הוכיחו כי פעילות גופנית במסגרת קבוצתית עוזרת לשפר את המוטיבציה ואת המאמץ.

אימון קרוספיט גם עדיף מלעשות אימון בחדר כושר מכיוון שהוא חושף את המתאמן לתרגילים חדשים ומורכבים. תרגילים אלו דורשים טכניקה וצורה נכונה שמשפרים עוד יותר את היכולת של הגוף להתפתח. ביחד עם המאמן קרוספיט אתם יכולים ללמוד לבצע את התרגילים הקשים אלה בצורה נכונה. מתאמנים של אימון בחדר כושר לא מנסים תרגילים חדשים אלא תמיד עושים את אותם תרגילים ולכן זה יתרון משמעותי.

ללא ספק, אימון קרוספיט הוא אימון מצוין בהרבה על אימון בחדר כושר למתאמנים, חדשים וותיקים כאחד. כל מה שנשאר לכם לעשות זה לחפש מועדון קרוספיט בקרוב למקום המגורים שלכם ולהצטרף לאימון קרוספיט אמיתי.

אימון בחדר כושר הוא יותר שכיח אך פחות אפקטיבי

אימון בחדר כושר הוא האימון השכיח ביותר. אימון בחדר כושר הוא אימון יותר עצמאי המבוצע רק במכונות בחדר הכושר. אימון בחדר כושר הוא כמובן עדיף מאשר לא לעשות אימון משקולות בכלל. אימון בחדר כושר עוזר לחזק את השרירים, להגביר את חילוף החומרים, ולהפחית את השומן בגוף, תוך הגדלת מסת שריר.

הביקורת הגדולה על אימון בחדר כושר הוא שאימון בחדר כושר נורא משעמם. אנשים רבים, בעיקר מתחילים, נוטים להשתעמם מלהתאמן לבד בחדר כושר. בנוסף לכך הרבה מתאמנים מצהירים כי הם לא רואים תוצאות מספיק מהר אם הם עושים רק אימון בחדר כושר. זה לרוב בגלל שהם אלו שבונים לעצמם תכנית אימונים ואין להם את הידע הנדרש בשביל באמת לבנות תכנית אימונים מקיפה. עוד סיבה לכך היא שכאשר מתאמנים לבד בחדר כושר הדחיפה של המתאמן תהיה פחות אפקטיבית, בשונה מאימון קרוספיט שם יש תמיד מאמן שדוחף אותך לתת את הכול.

אז באיזה אימון מומלץ לי לבחור ?

כשזה מגיע לבחירת האימון שהכי המתאים לך, חשוב לפני להתייעץ עם הרופא שלך, במידה ויש לך בעיות רפואיות או פציעות עבר. לאחר מכן מאוד כדאי לנסות אימון בחדר כושר (יש מכוני כושר שנותנים שבוע התנסות) ואז לנסות אימון קרוספיט (גם מועדוני קרוספיט מאפשרים תקופת ניסיון). אחרי שניסית כל אימון מאוד חשוב לבחור באימון שהכי מתאים לך. אם אתה אוהב להתאמן במקום מאתגר עם אנשים שדוחפים אותך אז הכי טוב זה אימון קרוספיט. אם לחילופין יותר נוח לך ללכת בקצב שלך אז אימון בחדר כושר. בכל מקרה אין ספק שאימון קרוספיט יותר אפקטיבי אך חשוב לבחור את האימון שלפי דעתך הכי יהיה קל לך להתמיד בדרך שלך להרגיש טוב יותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *