כל הצלחה של מישהו באימון זה ההצלה של כולם בקרוספיט חיפה

קרוספיט היא שיטת האימון אשר מבטאת בצורה הטובה ביותר את המטרה של אימון פונקציונאלי. אין ספק שבמהלך 10 השנים האחרונות, נוצרת מגמה לכיוון של אימון פונקציונלי בכלל, ולכיוון של קרוספיט בפרט. אחד הסימנים הרבים ששיטת אימון פונקציונלי יהיה גל העתיד הוא כאשר היצרנים הגדולים של ציוד ספורט מתחילים לשווק יותר מוצרים אשר פועלים להעניק פתרונות ליותר סגנונות אימון פונקציונאלי כגון קרוספיט.

מה זה אימון פונקציונאלי ?

אימון פונקציונאלי בנוי מתוך המטרה לאמן את השרירים שלך כדי לעזור לך לעשות את פעילויות יומיומיות בבטחה וביעילות. תרגילי כושר פונקציונליים מאמנים את השרירים שלך בכדי לעבוד בצורה טובה יותר, ביחד ולחוד, כך שהכושר הגופני הכולל של הגוף יתחזק. אימון פונקציונאלי מחזק את השרירים השונים בגוף העליון והתחתון באותו הזמן, תוך הדגשה של יציבות ליבה. אימון פונקציונאלי החל בתור תרגילי פיזיותרפיה שנועדו לסייע לאנשים שעברו פציעה ולהכין אותם למטלות יומיומיות, אך עם הזמן התפתחו שיטות אימון שונות המסייעות בחיזוק הגוף. לדוגמא, הרמת משקולות בעמידה הוא תרגיל פונקציונלי משום שהוא מחזק את פלג הגוף העליון, תוך שהוא מכריח את הליבה והרגליים להתייצב.

ניתן לעשות תרגילי אימון פונקציונאלי בבית, בחדר הכושר או על ידי ביצוע אימון קרוספיט. קרוספיט היא שיטת אימון אשר בנויה על יסודות האימון הפונקציונאלי ומייצרת תכנית אימונים השואפת לחזק את הגוף בעזרת מגוון של תרגילים פונקציונאליים.

מה הן היתרונות של אימון פונקציונאלי ?

תרגילים פונקציונאליים נוטים להיות תרגילי אשר עובדים על מספר שרירים ומספר מפרקים במקביל. במקום לעבור רק על המרפקים במכונה בחדר כושר, אימון פונקציונאלי עובד במקביל על  המפרקים, כתפיים, עמוד השדרה, ירכיים, ברכיים וקרסוליים. אימון פונקציונאלי, כאשר הוא מיושם כהלכה כמו בשיטת האימון קרוספיט, יכול לחזק את הגוף, להפוך את הפעילויות היומיומיות לקלה יותר, להפחית את הסיכון לפציעה ולשפר את איכות החיים. אימון פונקציונאלי עשוי להיות מועיל במיוחד לכל הגילאים. לילדים בכדי לחזק את הגוף במהלך ההתבגרות, למבוגרים בכדי להוריד במשקל ולחזק את הגוף, ולאנשים מבוגרים יותר לשיפור שיווי משקל, גמישות וחוזק שרירים ולהפחית את הסיכון לנפילות.

עקרונות הבסיס של אימון פונקציונאלי

  • יש לנסות ולבצע את רוב אימוני ההתנגדות בזמן שעומדים ולא תומכים בגוף עם אובייקט חיצוני (שכיבה על ספסל, ישיבה על מכונה בחדר כושר, וכן הלאה). העמידה נדרשת מכיוון שבשיטת אימון פונקציונאלי כל תרגיל צריך לאלץ את הגוף לעבוד על כוח של כמה שרירים ועל יציבות ליבה.
  • אם משתמשים במשקולות אז שזה יהיה במשקולות חופשיות בעיקר. כלומר, לא להשתמש במכונות חדר כושר אלא במשקולות חופשיות שמאפשרות לבצע תרגילים של תנועה וכוח ביחד. אימון פונקציונאלי לא רק פועל לשפר את הכוח, אלא גם לעזור לקדם איזון שרירים ולהגדיל את טווח התנועה.
  • יש להתאמן בעצימות גבוהה כי יש לזה יתרונות רבים. אימון בעצימות גבוהה משפר במהירות את הכוח הכללי של הגוף, מגביר את חילוף החומרים, משפר את האיזון בגוף, טווח תנועה וגמישות.
  • יש לשים דגש על ביצוע תרגילים מורכבים, תרגילים שעובדים על מספר שרירים במקביל ומייצרים טווח תנועות רחב. עבודה על מספר שרירים במקביל זאת הקדמה של פילוסופיית האימון, בריאות וכוח. אימון פונקציונאלי הוא מאתגר הרבה יותר ובריא הרבה יותר מכל שאר סוגי האימונים. וכך גם קרוספיט.

אז אם עוד לא ניסיתם להתאמן בשיטת האימון קרוספיט הגיע הזמן. אימון פונקציונאלי זה הגל החדש בתחום האימונים, מכל הסיבות הנכונות ולכן חושב להכיר אותו לנסות להתאמן בשיטת האימון קרוספיט.

2 תגובות
  1. סוזי איציק says:

    מתגבשת קבוצת עובדים בחיפה (בית המשפט) לאימון כושר פעם בשבוע לשעת הצהריים 14:30 לשעה 15:30
    אם יש אפשרות שאחד המאמנים שלכם יגיע עם השיטה ובכלל המכשירים, רכישה וכו', נשמח לקבל אינפורמציה והצעת מחיר.

    בברכה
    סוזי איציק
    suziei@court.gov.il

    0549981173

    הגב
    • admin says:

      הי סוזי, רק עכשיו ראיתי את ההודעה.
      בוודאי שאפשר
      אתקשר מחר בין 10:00 ל11:00 לפרטים
      יפתח
      מנהל מקצועי ובעלים

      הגב

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *