בכדי להשיג שיפור משמעותי בחוזק של הגוף דרך שיטת האימון קרוספיט, אימוני קרוספיט כוללים גם אימון כוח מתפרץ. בשיטת האימון קרוספיט ובספורט תחרותי, תנועות אתלטיות צריכות להתבצע במהירויות גבוהות. תנועות מהירות כמו ריצות למרחקים קצרים וקפיצות מהירות כרוכות בדרך כלל בהתכווצות מהירה של השרירים, מה שאנו קוראים לו בשפה פשוטה כוח מתפרץ. במילים פשוטות, כוח מתפרץ מתייחס ליכולתו של פרט להפעיל סכום מקסימאלי של כוח בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי. להמחשה, חשבו על אצן אשר זקוק להפעיל כוח מתפרץ בעת הזינוק, שחקן כדורגל שעולה לנגיחה או מרים משקולות אולימפי שזקוק להרים משקולת גדולה במהירות. בעוד כל אחת מהתנועות הללו שונה מהשנייה, כול התנועות הללו דורשות כוח נפץ.

מי צריך לבצע אימון כוח מתפרץ ?

אפשר לומר שכל ספורטאי או אדם אשר רוצים לשפר את יכולות הגוף שלו חייב לבצע אימון כוח מתפרץ כחלק מתכנית האימונים שלו. כל מתאמן קרוספיט מבצע אימון כוח מתפרץ מכיוון שזה אימון קרוספיט מצוין בכדי להשיג התקדמות בכוח הגופני. גם אנשים אשר עוסקים כתחביב במגוון של ענפי ספורט ורוצים לשפר את היכולות שלהם צריכים לשפר כוח מתפרץ. כל מי שמבצע ספורט אשר מצריך ריצה למרחקים קצרים, קפיצה, זינוק, בעיטה ודחיפה.

מדוע אימון כוח מתפרץ כל כך חשוב ?

אימון כוח מתפרץ נוטה להיות הדבר החיוני והקובע להצלחה בשיפור יכולות הגוף, לכן שיטת האימון קרוספיט מכלילה אימון כוח מתפרץ בתכניות האימונים שלה. היתרונות של שיפור כוח מתפרץ הם עצומים ומתאימים לכל מתאמן, לרבות בתחום הביצועים האתלטיים. בעזרת אימון כוח מתפרץ אנו יכולים לשפר את המנגנונים השונים שתורמים לכוח הגוף שלנו וליכולת של הגוף לעמוד במאמצים. זאת הסיבה ששיטת אימון כמו קרוספיט מכילה גם אימון כוח מתפרץ לצד סגנונות אימון בעצימות גבוהה ועוד.

איך אימון כוח מתפרץ עם קרוספיט משפר את יכולות הגוף ?

דבר ראשון, אימון כוח מתפרץ מחזק את סיבי השרירים המהירים והאיטיים. בגוף האדם שני סוגים של סיבי שריר: איטי ומהיר. סיבי שריר איטי בנויים לפעילות ארוכת טווח שמתבססת יותר על סיבולת נמוכה כגון ריצה למרחקים. הם בעיקר פעילים ביחידות מוטוריות קטנות יותר והם השרירים הקלים יותר לגוף להשתמש. מצד שני, סיבי שריר מהיר בנויים לפעילות כוח מתפרץ בסיבולת גבוהה כגון ספורט אתלטי. הם בעיקר פעילים ביחידות מוטוריות גדולות יותר ודורשים גירוי הרבה יותר גדול בכדי שהגוף יפנה להשתמש בהם. שאנו מבצעים אימון כוח מתפרץ אנו משפרים את הסיבים של השרירים המהירים ומייעלים את השימוש של הגוף בסיבים הללו. אז כפי שניתן להניח, ספורטאי המעורב באירוע הדורש רמות גבוהות של כוח מתפרץ חייב לשפר את סיביי השריר המהיר, ובעצם ללמד את הגוף לגייס ביעילות רבה יותר את אותם שרירים.

דבר שני שמשפרים בעזרת אימון כוח מתפרץ הוא הקשר של המוח עם השרירים המהירים. ככל שהגוף מאומן יותר לנצל כוח מתפרץ, על ידי ביצוע אימון כוח מתפרץ והגדלת התדירות של הגוף בשימוש הכוח המתפרץ, הוא פונה במהירות רבה יותר לשרירים המהירים ובכך מייעל את התנועות של הגוף.

איך לפתח כוח מתפרץ ?

כוח מתפרץ מפותח באמצעות הוראה לגוף לייצר כוח מקסימאלי בזמן מינימאלי. כדי לעשות זאת ביעילות, יש להכשיר את הגוף לייצר כוח מקסימאלי במהירות באופן שגם מאפשר למנוחה והתאוששות של השרירים. אימון כוח מתפרץ מתבסס על שיטת המאמץ המקסימלי, שהיא שיטת אימון קרוספיט מעולה. אימון כוח מתפרץ של קרוספיט הוא מגוון של תרגילי כוח מתפרץ בחזרות ובמנוחה מסוימת בניהם. את האימונים הללו עושים פעם עד פעמיים בשבוע, לצד אימוני קרוספיט אחרים המתמקדים בדינמיות ובאירובי. בעזרת קרוספיט משיגים כוח מתפרץ טוב יותר ומשפרים את יכולות הגוף (קרוספיט משפר אותך בחודשים הראשונים).

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *