בעיה מאוד שכיחה בקרב מתאמנים זה אי הגדרת יעדים או שפשוט לא אכפת להם להציב יעדים. זו טעות. יעדים הם מרכיב בלתי נפרד מתכנית אפקטיבית, מכיוון שהם נותנים הנחיות בבניית תוכנית אימון. בטח, אפשר להתקדם ללא יעדים, אך על ידי קביעת מטרות באיכות גבוהה העלייה בביצועים שלך תעלה הרבה יותר מהר.

במסגרת תוכנית האימון, מטרות באיכות גבוהה הן הישגים מוחשיים הניתנים למדידה לפי מספרים. הנה כמה דוגמאות ליעדים באיכות גבוהה:

  1. לבצע 10 מתח או מקבילים בצורה טובה.
  2. לרוץ 400 מטר תוך 60 שניות.
  3. להפחית את שומן הגוף ל 15%.
  4. להוסיף 5 ק"ג למסת השריר.
  5. לעמוד על הידיים חצי דקה.

 

וזה דוגמה למטרות באיכות נמוכה, בדרך כלל מאוד מופשטות ובלי שום כלי מדידה או קו סיום:

  1. לשפר מתח או מקבילים.
  2. לרוץ ללא עצירות.
  3. לרדת במשקל.
  4. לעלות במסה.
  5. לעמוד על הידיים.

 

כאמור, תוכנית אימונים בנויה סביב מטרות איכותיות. אם יש לך מטרה לבצע עשר מתח, הגיוני שתצטרך לבנות תחילה את היכולת לבצע מתח אחד, אחר כך שתיים, אחר כך שלושה, וכן הלאה עד שתעמוד ביעד שלך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *